Vistas de página en total

Datos personales

Mi foto
I am a sweet and gentle woman. I wish to share interesting things and make bigger my group of friends.

lunes, 20 de julio de 2020

7°- (third term-tercer periodo)Como Usar Do y Does En Ingles - Oraciones Affirmativas y Negativas Con ...


Remember to watch the video  of simple present- affirmative ,with the rules for the verbs in third singular nouns or pronouns. Here you can find examples of that,  in order to review some special considerations of the topic we have seen in class too.

6°-7° (third term- tercer período) Clothes & Accessories Vocabulary


Dear children! This is an important vocabulary, try to remember not only the way to write the words but the meanings for each one of them.

6° and 7° grades. (third term). Places Vocabulary in English



Here you can find the most representative places of a city and short definitions about each one of them. Try to remember not only the way or writing but their meanings and the definitions.

6°- tercer período-Uso De There Is y There Are - Oraciones Con There Is y There Are - Lecc...


Please watch this video before to do the item number 5 in the lesson plan given by the teacher.

6°- (tercer período) Cómo usar el verbo TO BE en oraciones afirmativas, negativas e interroga...


Review of AFFIRMATIVE, QUESTIONS AND NEGATIVE SENTENCES.Pay attention to the contracted ways.

miércoles, 13 de mayo de 2020

¡CHEER UP, LET´S GET OUT OF THIS.!



Presente Simple en Ingles - Simple Present Tense – Oraciones y Ejercicio...




You must watch this video for solving the item number 6 or the practice of simple present, in the lesson plan( 7th grade- second term).Pay special attention to all the rules in order you can do the evaluation(item 7) in a right way.

Feelings and emotions. VOCABULARY AND SENTENCES



You must watch this video for solving the items numbers 6 and 7 in the lesson plan( 6th grade- second term) and for a review of vocabulary in  different other groups). 
Use your dictionaries to look for the meanings of each word in order to do the translation of the complete sentences.

Learn Feelings and Emotions for Kids -VOCABULARY-



You must watch this video for solving the item number 6 in the lesson plan( 6th grade- second term) and for a review of vocabulary in  different other groups).

Occupations Flashcards For Children - English Vocabulary for Kids - ELF ...



You must watch this video for solving the item number 8 in the lesson plan( 6th grade- second term) and for a review of vocabulary in  different other groups).

lunes, 27 de abril de 2020

Aprende en inglés los Pronombres Personales (Personal Pronouns)




REFUERZO PRIMER PERIODO:
ELIZABETH CARDONA VARGAS
ESTANDAR BASICO DE COMPETENCIA: Comprendo textos cortos de cierta dificultad sobre actividades cotidianas, de mi interés, sobre otras asignaturas y mi entorno social.
DBA: Escribe textos cortos y sencillos sobre acciones, experiencias y planes que le son familiares.

Hobbies Vocabulary and Pattern Practice for Kids (I like ~ / I love ~ ) ...



GUÍA DE REFUERZO PRIMER PERÍODO INGLÉS GRADO SÉPTIMO
DOCENTE: ELIZABETH CARDONA VARGAS
ESTANDAR BÁSICO DE COMPETENCIA: Comprendo textos cortos de cierta dificultad sobre actividades cotidianas, de mi interés, sobre otras asignaturas y mi entorno social.
DBA: Escribe textos cortos y sencillos sobre acciones, experiencias y planes que le son familiares.

Action Words | Talking Flashcards




GUÍA DE REFUERZO PRIMER PERÍODO INGLÉS GRADO SÉPTIMO
DOCENTE: ELIZABETH CARDONA VARGAS
ESTANDAR BÁSICO DE COMPETENCIA: Comprendo textos cortos de cierta dificultad sobre actividades cotidianas, de mi interés, sobre otras asignaturas y mi entorno social.
DBA: Escribe textos cortos y sencillos sobre acciones, experiencias y planes que le son familiares.
1.     Repasar el vocabulario  correspondiente a: VERBOS PARA ACCIONES EN EL TIEMPO LIBRE.
to dance
bailar
to draw
dibujar
to chat
charlar
to cook
cocinar
to drive
conducir
to hike
dar una caminata, hacer senderismo
to listen to music
escuchar música
to phone a friend
llamar a un amigo por teléfono
to play basketball
jugar al baloncesto
to play billiards
jugar al billar
to play bowling
jugar a los bolos
to play chess
jugar al ajedrez
to play football
jugar al fútbol
to play hockey
jugar al hockey
to play tennis
jugar al tenis
to play the drums
tocar la batería
to play the guitar
tocar la guitarra
to play the piano
tocar el piano
to play with the computer
jugar con la computadora
to read
leer
to relax
relajarse
to rent a video
alquilar un vídeo
to ride a horse
andar a caballo, cabalgar
to ride a bike
andar en bicicleta
to ride a motorbike
andar en motocicleta
to sing
cantar
to skate
patinar
to ski
esquiar
to sleep
dormir
to watch a film
mirar una película
to watch TV
mirar televisión


lunes, 20 de abril de 2020

Kids vocabulary - Weather - How's the weather? - Learn English for kids ...




Let´s learn  new vocabulary- try to remember the way as each word about weather is written.

THE .WEATHER- TALLER REPASO SEXTOS


GUIA DE REFUERZO PRIMER PERIODO INGLES GRADO SEXTO
DOCENTE: ELIZABETH CARDONA VARGAS
ESTANDAR BASICO DE COMPETENCIA: Comprendo textos cortos de cierta dificultad  sobre actividades cotidianas, de mi interés, sobre otras asignaturas y mi entorno social. 
DBA: Responde a preguntas relacionadas con el "como" “que”, “quien”, “cuando” después de leer  un texto corto y sencillo.
  1. 1.     Repasar el vocabulario visto correspondiente a: THE WEATHER (tiempo atmosférico visto en clase).


        Subrayar todas las palabras transparentes o similares en inglés y español en el texto dado: Two people talking about THE WEATHER.
3.     Hacer en el cuaderno la lista de palabras desconocidas y buscarlas en el diccionario.
4.     Hacer la traducción del texto.
5.     Desarrollar las preguntas de selección múltiple al final del texto.
Two people talking about (1.) _________________
John: David, (2.) _________________ about the weather news lately? Our Earth’s average temperature is increasing rapidly. The average temperature rose around 1.33°F (0.74ºC) on the last 100 years.
David: John, yes, it is evident through scientific researches that the Earth’s (3.) _________________ is increasing. However, this does not mean that the temperature arose only during the last 100 years.

John
: (4.) _________________

David
: Look, John! Human beings invented thermometer like 100 or 150 years ago so they only have the statistics for the last 100-150 years. It does not mean that the average temperature increased only in this period. It can also be said that it is rising since (5.) _________________. Don’t you think it is possible?

John
: Yes. It can be possible. Do you know how international organizations are dealing with it? Has any country reduced their (6.) _________________

David
: There is an organization working in this sector which appoints certain carbon credits to the countries (7.) _________________their carbon emissions, pollution and other such factors which are affecting the Earth’s temperature.
(1.) _________________
    •  the time
    •  the weather
    •  the pollution

(2.) _________________
 have you heard
 do you heard
 did you Heard

(3.) _________________
    •  atmosphere
    •  layers
    •  temperatura

(4.) _________________
  •  What is the weather like in Japan?
  •  What are you talking about?
  •  Where have you been?

(5.) _________________
  •  Earth’s destruction
  •  Earth’s creation
  •  Earth’s progress

(6.) _________________
  •  carbon emissions?
  •  carbon food?
  •  Carbon bicycles?

(7.) _________________
  •  based of
  •  based in
  •  based on

Como recomendación de actividades de repaso o para afianzar las competencias requeridas, está la de visitar los siguientes blogs creados por la profesora de inglés como estrategia de recursos pedagógicos y tecnológicos. Allí pueden revisar las entradas que se han realizado, revisarlas las veces que deseen y  a la vez que pueden ser usados como medios para comunicar sus inquietudes o retroalimentar las mismas. También ambos blogs ofrecen la posibilidad de usar otros links o enlaces importantes para navegar y explorar según los gustos y necesidades. Ellos son:
http://lizzyrioinelfu.blogspot.com/  (17 enlaces – WEBS FOR LEARNING ENGLISH)
http://immersiontoeliza.blogspot.com/  (18 enlaces- WEBS FOR LEARNING ENGLISH)


En este link podrá descargar los textos completos Way To Go para grados 6, 7 y 8. Esta serie se alinea con la progresión del Currículo Sugerido de inglés y apunta a apoyar el desarrollo de una competencia comunicativa.


Aquí encontrará un listado de sitios web sugeridos que contribuyen al desarrollo de las 4 habilidades comunicativas en inglés, consolidando, además, hábitos eficientes de aprendizaje.


Para fortalecer la escritura:


Para fortalecer la lectura:



Para fortalecer la escucha:





Para el habla:

http://www.ielts-exam.net/ielts-speaking-test/https://appear.in/



martes, 7 de mayo de 2019

WE LOVE THE EARTH, IT IS OUR PLANET.



With this video, we see ourselves thinking about the different problems that the earth is suffering due to global warming and the mistreatment that man in all latitudes is giving it. We realize the wonderful places, the flora and fauna that our planet has and these reasons imply the great responsibility that human beings have with their actions to protect and care for them. Let us become aware, on this depends the future of the new generations.