GUIA DE REFUERZO PRIMER PERIODO INGLES
GRADO SEXTO
DOCENTE:
ELIZABETH CARDONA VARGAS
ESTANDAR
BASICO DE COMPETENCIA: Comprendo
textos cortos de cierta dificultad sobre
actividades cotidianas, de mi interés, sobre otras asignaturas y mi entorno
social.
DBA: Responde a preguntas relacionadas con el "como" “que”, “quien”, “cuando”
después de leer un texto corto y
sencillo.
- 1. Repasar el vocabulario visto correspondiente a: THE WEATHER (tiempo atmosférico visto en clase).
Subrayar todas las palabras transparentes o similares en inglés y
español en el texto dado: Two people talking about THE WEATHER.
3.
Hacer en el cuaderno la lista de palabras desconocidas y buscarlas en el
diccionario.
4.
Hacer la traducción del texto.
5.
Desarrollar las preguntas de selección múltiple al final del texto.
Two people talking about (1.)
_________________
John: David, (2.) _________________ about the weather
news lately? Our Earth’s average temperature is increasing rapidly. The average
temperature rose around 1.33°F (0.74ºC) on the last 100 years.
David: John, yes, it is evident
through scientific researches that the Earth’s (3.) _________________ is
increasing. However, this does not mean that the temperature arose only during
the last 100 years.
John: (4.) _________________
David: Look, John! Human beings invented thermometer like 100 or 150 years ago so they only have the statistics for the last 100-150 years. It does not mean that the average temperature increased only in this period. It can also be said that it is rising since (5.) _________________. Don’t you think it is possible?
John: Yes. It can be possible. Do you know how international organizations are dealing with it? Has any country reduced their (6.) _________________
David: There is an organization working in this sector which appoints certain carbon credits to the countries (7.) _________________their carbon emissions, pollution and other such factors which are affecting the Earth’s temperature.
John: (4.) _________________
David: Look, John! Human beings invented thermometer like 100 or 150 years ago so they only have the statistics for the last 100-150 years. It does not mean that the average temperature increased only in this period. It can also be said that it is rising since (5.) _________________. Don’t you think it is possible?
John: Yes. It can be possible. Do you know how international organizations are dealing with it? Has any country reduced their (6.) _________________
David: There is an organization working in this sector which appoints certain carbon credits to the countries (7.) _________________their carbon emissions, pollution and other such factors which are affecting the Earth’s temperature.
(1.)
_________________
- the time
- the weather
- the pollution
(2.) _________________
have you heard
do you heard
did you Heard
(3.)
_________________
- atmosphere
- layers
- temperatura
(4.)
_________________
- What is the weather
like in Japan?
- What are you talking
about?
- Where have you been?
(5.)
_________________
- Earth’s destruction
- Earth’s creation
- Earth’s progress
(6.) _________________
- carbon emissions?
- carbon food?
- Carbon bicycles?
(7.) _________________
- based of
- based in
- based on
Como
recomendación de actividades de repaso o para afianzar las competencias
requeridas, está la de visitar los siguientes blogs creados por la profesora de
inglés como estrategia de recursos pedagógicos y tecnológicos. Allí pueden
revisar las entradas que se han realizado, revisarlas las veces que deseen
y a la vez que pueden ser usados como
medios para comunicar sus inquietudes o retroalimentar las mismas. También
ambos blogs ofrecen la posibilidad de usar otros links o enlaces importantes
para navegar y explorar según los gustos y necesidades. Ellos son:
En este link podrá descargar los textos completos Way
To Go para grados 6, 7 y 8. Esta serie se alinea con la progresión
del Currículo Sugerido de inglés y apunta a apoyar el desarrollo de una
competencia comunicativa.
Aquí encontrará un listado de sitios
web sugeridos que contribuyen al desarrollo de las 4 habilidades comunicativas
en inglés, consolidando, además, hábitos eficientes de
aprendizaje.
Para fortalecer la
escritura:
|
|
Para fortalecer
la lectura:
|
|
Para fortalecer
la escucha:
Para el habla:
|
|
|
http://www.ielts-exam.net/ielts-speaking-test/https://appear.in/
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario